Bunzl en Hook’d introduceren oplossing voor boodschappentas op de fiets

9 oktober 2017

Bunzl en Hook’d introduceren oplossing voor boodschappentas op de fiets

19 september 2017

Hook’d maakt boodschappen doen op de fiets eenvoudiger, veiliger en milieuvriendelijker

Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, heeft de fietsaccessoire Hook’d in haar assortiment opgenomen. De Hook’d is ontworpen om boodschappentassen gemakkelijk en veilig per fiets te vervoeren. Het product kan zonder montage aan nagenoeg iedere bagagedrager bevestigd worden.

Hook’d en boodschappen op de fiets

Het ontwerp van Hook’d is eenvoudig: een vierkante plaat van polyethyleen met een h-vormige uitsparing, die zonder montage op de bagagedrager van haast iedere fiets geplaatst kan worden. De fietser kan zijn boodschappentassen aan de twee haken van de Hook’d hangen, waardoor hij deze niet aan zijn stuur hoeft te bevestigen of in zijn handen hoeft te houden.    

Big shoppers

De fietsaccessoire is speciaal ontworpen voor de zeer gangbare big shoppers, de rechthoekige, herbruikbare boodschappentassen die van zichzelf al enige stevigheid hebben. Een bewuste keuze van de ontwerpers, die daarmee het gebruik helpen verminderen van de dunnere plastic boodschappentassen die de supermarkten bij de kassa verkopen.

Hook'd

Eenvoud van het idee

Annelies Clements, National Sales Manager bij Bunzl Retail & Industry: “De eenvoud van het idee vonden we echt verbazingwekkend, en de mogelijke impact nog meer. De Hook’d is niet alleen gemaakt van gerecycled materiaal, maar helpt ook nog eens mee de Nederlandse plasticberg te verminderen door klanten te stimuleren om herbruikbare big shoppers te gebruiken. Daarbij komt nog een voordeel dat iedere Nederlander zal herkennen: de fietser hoeft zijn boodschappentas niet meer aan zijn stuur te hangen, waardoor de veiligheid van zowel hemzelf als van zijn medeweggebruikers enorm toeneemt.

Hook'd 3

MVO

Met de Hook’d heeft Bunzl een oplossing in haar assortiment opgenomen die volledig in lijn ligt met haar beleid op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Behalve dat we het duurzaamheids- en het veiligheidsaspect van het product geweldig vinden, zijn we ook zeer enthousiast dat we als kennispartner en start-up factory voor Hook’d kunnen fungeren”, aldus Clements. “We bieden deze innovatieve startup dan ook graag de mogelijkheid om gebruik te maken van ons netwerk en van onze expertise.”

Hook’d is genomineerd

Hook’d is genomineerd voor de Accenture Innovation Awards en is in de prijzen gevallen bij de Albert Heijn Product Pitch 2017. Hook’d kan qua bedrukking volledig gepersonaliseerd worden en is te koop via Bunzl.